måndag 4 juni 2007

Ok, Twinglyhatare kan vara lugna: att twinglyhora funkar inte

Nu säger jag adjö till denna bloggens besökare. Tror jag. I alla fall i nuvarande form. Det är möjligt denna blogg återuppstår i en mer seriös förpackning.

Jag skapade den för att testa ett fenomen.

Twingly är en funktion som de flesta bloggare i svenska bloggvärlden känner till. Blogga om något som du kan länka till Svenska Dagbladet eller Dagens Nyheter, pinga Twingly och vips kommer en länk till ditt blogginlägg med bredvid DN- eller SvD-artikeln.

Jag ville se hur många besökare detta kan ge. Jag ville också testa om det är möjligt att i stort sett bara länka till fem-tio olika DN- och SvD-artiklar.

Det funkade i knappt en vecka. Blogginläggen här som bestod av rubriker från olika artiklar och länk till dem kom in bredvid artiklarna i DN och SvD. En post med mellan fem och tio länkar till DN- och SvD-texter gav 150-200 träffar.

Om jag hade två blogginlägg om dagen fick jag mellan 350-400 besökare.

Det är inte dåligt för att vara en nystartad blogg.

Att det däremot är väldigt trist att blogga på det sättet är en annan sak. Jag kunde inte hålla fingrarna borta utan lämnade ändå några egna funderingar. Det är liksom inte kul att blogga genom att bara rada upp länkar.

Nå, men nu har det gått en och en halv vecka och jag misstänker starkt att både SvD och DN har lagt in något filter, för de senaste dagarna blogginlägg har inte hamnat bredvid artiklarna i fråga hos SvD och DN.

Det tycker jag är positivt. Om det är så, betyder det att DN och SvD har koll på vilka blogginlägg som kommer in och har någon form av kvalitetskrav.



Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: